Det er værd at vide om byens erhvervsliv
Den Singapore-baserede milliard-techvirksomhed, PropertyGuru, kommer fremover til at basere al sin interne kommunikation på software fra Colibo, der øjner et gennembrud for dansk software i Sydøstasien.
Adidas har fået øjnene op for Thomas Brorsen og hans Aarhus-baserede bioplast-virksomhed, Pond, som fremover skal hjælpe sko- og sportstøjsgiganten i den grønne omstilling.
Designkæden Bolia har revolutioneret deres design- og produktudvikling hele vejen fra de første designskitser til den endelige kollektion, og det er blevet positivt modtaget af kunder verden over. Den indsats belønnes med international salgsvækst og rekordoverskud.
RUNDT I BYEN: Colibo øjner gennembrud for danskudviklet software i Sydøstasien. Knap 2.000 medarbejdere i den fremadstormende tech-virksomhed, PropertyGuru, med hovedsæde i Singapore kommer fremover til at basere al deres interne kommunikation på danskudviklet software fra Aarhus
PropertyGuru, der i juli annoncerede, at man nu går på Børsen i New York med en markedsværdi på 1,8 milliarder dollars, er den førende ejendomsportal i Sydøstasien med 2,8 millioner boliger til salg hver måned og 37 millioner brugere.
Virksomheden har medarbejdere spredt ud over 14 markeder i Asien, og derfor har man også længe haft behov for en digital platform, der kan sikre samarbejdet mellem medarbejderne på tværs af lande og kontorer. Det er i den forbindelse, at virksomheden fik øjnene op for den aarhusianske såkaldte Workplace Integration Hub, der i dag anvendes af en lang række store og mellemstore danske offentlige og private organisationer.
- Det er enorm blåstempling af vores produkt, at en af Sydøstasiens mest markante tech-virksomheder med hundredvis af udviklere retter blikket mod Danmark og anerkender, at vi rent faktisk har skabt et produkt, der løser et samarbejdsbehov, som man har i en fremadstormende, international virksomhed, og som med corona-pandemien kun er blevet større, siger Mogens Sejer Iversen, stifter og CEO i Colibo.
Bioplast-virksomhed Pond skal fremover hjælpe sko- og sportstøjsgiganten Adidas i den grønne omstilling. Det skriver Stiften (kræver abonnement).
- Det er en meget vigtig og eksklusiv aftale, vi har indgået. Det er verdens næststørste sportsbrand, som har en ambition om at blive fossilfrie, siger stifter og medejer af Pond, Thomas Brorsen, til Århus Stiftstidende og fortsætter:
- Og det kan vi hjælpe dem med, fordi vi har udviklet et biobaseret og bionedbrydeligt materiale, der kan erstatte fossilt, oliebaseret polyester, som findes i snart sagt alt, hvad de laver.
Der er store forretningsmæssige - for ikke at tale om miljømæssige - perspektiver i at udskifte plastikbaserede stoffibre som polyester og nylon.
- Vi er stadig i en udviklingsfase, men når Adidas for eksempel vil være 'made with nature' - og være fuldt biobaseret - så er vi nogle af de eneste i verden, der kan hjælpe. Ingen andre har teknologi, der kan erstatte polyesterfibre med biomateriale, siger Thomas Brorsen.
Designkæden Bolia slår nye rekorder og skruer op for ekspansionen. Rekordresultatet for regnskabsåret 2020/21, viser en omsætning på 1,2 mia. og et EBIT-resultat på 96,6 mio. kroner, hvilket er 20 procent højere i forhold til sidste år.
- Vores mål har været at udvikle færre, men langt bedre designs, ved at skifte det kreative fokus fra omskiftelige trends og hastige kollektionslanceringer til et mere tidløst formsprog, langtidsholdbar kvalitet samt mere bæredygtige løsninger og materialer siger CEO i Bolia, Lars Lyse Hansen i en pressemeddelelse.
Den mere bæredygtige strategi har vist sig populær hos kunderne, og derfor ønsker Bolia at sætte endnu mere fart på væksten.
- Vi skruer derfor op for vores ekspansion af nye butikker, nye webshops, nye globale partnerskaber og salg til det professionelle marked. Vi har netop åbnet nye Bolia designbutikker i Eindhoven, Rotterdam, Alkmaar, Luxembourg og Berlin og fremadrettet planlægger vi at åbne 1-2 nye Bolia designbutikker hver måned året rundt, fortæller Lars Lyse Hansen.