Internet Explorer advarsel

Hovsa!

Det ser ud til, at du besøger Erhvervsliv Aarhus i browseren Internet Explorer. Da Microsoft har valgt at lukke ned for den fortsatte udvikling af Internet Explorer, og i stedet anbefaler Microsoft Edge, gør vi det samme. Vi henviser derfor til Microsoft Edge, Google Chrome eller Safari, som alle supporteres.

De tre browsere er standard på hhv. Windows-, Chromebook- og Mac-computere, og kan derudover installeres helt gratis.

CEO Lene-Louise Steenfat er en af dem, der aktivt bruger Linkedin som en platform til at dele egne budskaber. Også gerne dem, der ikke kun fortæller en succes. Foto: Inge Lynggaard Hansen.

Sådan får du succes

I dette nyhedsbrev skal du møde to vidt forskellige erhvervsfolk, der hver især har fået succes. De kommer fra vidt forskellige brancher, men fælles for dem er, at de begge er gode til at fortælle om deres resultater på deres egne platforme.

Den ene er Lene-Louise Steenfat. Hun er iværksætter og stifter af Peddigo - en onlinetjeneste, der parrer kæledyrsejere med petsittere. Hun vil gerne gøre op med nogle fordomme om livet som iværksætter, der har langt mindre rigdom og berømmelse end mange tror.

Hun vil have de ægte historier om livet som iværksætter til at fylde noget mere i primetime og på de sociale medier - for det er benhårdt og ensomt at bygge en virksomhed op. Læs hendes indspark, om hvordan man får succes og bliv præsenteret for shit-burgeren, som ingen gider æde, men som alle iværksættere er nødt til at tage en kæmpe bid af.

Du kan også møde Ulrik Knudsen, der er erhvervschef i Sydbank, som har stor succes på Linkedin. Hans profil tæller snart lige så mange følgere som den officielle fra banken, men der er ingen hokuspokus bag de 14.000, der følger ham. Det handler blot om at komme i gang, og han deler sine fem bedste tips til at få succes på Linkedin.

Og hvis du tror, andre kan have gavn af de gode råd og i øvrigt at læse med, må du meget gerne dele vores nyhedsbrev med dem. Nye læsere kan tilmelde sig her.

God fornøjelse med dagens indhold og tak, fordi du følger med.

Billede af Kirsten Louise Laursen
Billede af skribentens underskrift Kirsten Louise Laursen Erhvervsjournalist

Lyt til Erhvervsliv Aarhus her

Her kan du lytte hvordan Ulrik Knudsen er blevet en Linkedin-stjerne:
Fra 1. januar vinker Rebecca Matthews farvel til Glasmuseet i Ebeltoft, når hun indtager rollen som direktør for Aros. Pressefoto

Ugens nyt om navne

Kunstmuseet Aros har valgt sin næste direktør. Og det bliver en gammel kending, som vender retur til byen, den tidligere direktør for Kulturhovedstaden 2017, Rebecca Matthews.

Helle Østergaard Kristiansen, der er CEO i Danske Commodities og Per Bank, CEO i Salling Group, er begge nomineret i kapløbet om at blive Årets Leder 2021.

Rådmand for Sociale Forhold og Beskæftigelse, Kristian Würtz (S), har takket ja til jobbet som direktør for Brabrand Boligforening og forlader dermed politik.

Katja Meyer indtræder som COO hos The Upcycl. Hun kommer fra en stilling som COO i foodtech-startuppen Eachthing.

NAVNE: Aros har fundet museets næste direktør. Nuværende direktør for Glasmuseet i Ebeltoft Rebecca Matthews overtager stillingen som museumsdirektør pr. 1. januar 2022.

- Jeg har sagt ja til en enestående mulighed for at stå i spidsen for et af Danmarks mest markante kulturflagskibe. Aros er ikke kun kendt i Danmark, men også i udlandet, og jeg glæder mig til at bruge mine erfaringer og kompetencer til at udvikle museet yderligere,  siger Rebecca Matthews i en pressemeddelelse.

Hun blev udvalgt blandt et felt af 20 ansøgere, hvor man vægtede hendes internationale erfaring kombineret med hendes lokale forankring, som leder af Kulturhovedstad Aarhus 2017 gennem flere år. Skiftet på direktørposten kommer efter, at den tidligere direktør Erlend G. Høyersten i sommer valgte at fratræde sin stilling som konsekvens af en sag om krænkelser og problematiske arbejdsforhold.

Hele to topchefer fra Aarhus er med i kapløbet om at blive Årets Leder 2021. Den ene er Helle Østergaard Kristiansen, der er CEO i Danske Commodities. Hun har brudt glasloftet i energisektoren og er kåret til den 25. mest indflydelsesrige forretningskvinde i verden, fordi andre har vist hende en kæmpe tillid. Som topchef er hun derfor allermest optaget af selv at give ansvar og tillid til sine medarbejdere, står der blandt andet i nomineringen.

Den anden er Per Bank, CEO i Salling Group. Han er blandt andet nomineret for at være en meget synlig topchef for Salling Group, der med et nej tak til hjælpepakker, en hjælpende hånd til underleverandørerne og løbende forsyning af alt fra leverpostej til toiletpapir, viste sit sande ansigt, da corona-krisen lammede Danmark.

Det er 20. gang at organisationen Lederne kårer Årets Leder, og vinderen bliver kåret på Ledelsens Dag torsdag 25. november.

Kristian Würtz (S), der i dag er rådmand for Sociale Forhold og Beskæftigelse i Aarhus Kommune, har sagt ja til at blive administrerende direktør i Brabrand Boligforening. Som direktør skal Kristian Würtz sætte kursen for alle foreningens godt 160 medarbejdere og ledere.

Ud over at være Rådmand for Sociale Forhold og Beskæftigelse har Kristian Würtz været rådmand for Børn og Unge samt Teknik og Miljø. Derudover har han i dag flere tillidshverv.

- Som direktør i Brabrand Boligforening får jeg mulighed for at arbejde helt tæt på løsningen af en af de vigtigste opgaver i vores samfund, og jeg er utrolig glad for den tillid, bestyrelsen har vist mig ved at betro mig opgaven. Jeg glæder mig til samarbejdet med beboerdemokrati, medarbejdere og boligforeningens mange samarbejdspartnere, udtaler Kristian Würtz.

Katja Meyer indtræder som COO ved den cirkulære startup The Upcycl. The Upcycl identificerer kontinuerlige restmaterialer i industriel produktion, og gør dem tilgængelige for udviklere og designere gennem den digitale materialebørs og fysiske materiale-showrooms i hele Danmark. The Upcycl er grundlagt i 2020 af Rikke Ullersted, tidligere grundlægger af designbureauet Made by Makers.

Katja kommer fra en stilling som COO og medstiftog er af foodtech-startuppen Eachthing, og i sin nye stilling i The Upcycl skal hun sikre, at organisationen kan skalere i takt med den store vækst, som virksomheden er i.

CEO i Strongminds Morten Hoffmann Sørensen fortsætter som leder for de syv ansatte, efter de er blevet opkøbt af Trifork. Pressefoto 

Det skal du også vide fra erhvervsugen

Aarhus er verdens tredje mest bæredygtige turistdestination, efter byen har taget et kvantespring fra en 13. plads til en tredjeplads på Global Destination Sustainability Index. Den bæredygtige indsats blandt destinationens turismeerhverv har styrket byens position som kongresby internationalt og er blandt årsagerne til placeringen.

Trifork har købt det århusianske softwareudviklingshus Strongminds med særlige kompetencer inden for cloud-teknologi og en bred kreds af offentlige og private kunder. Strongminds bibeholder navnet og fortsætter som en selvstændig forretningsenhed under Trifork

En lang række erhvervsfolk har holdt møde med rådmand Bünyamin Simsek (V) om det kommende byggeri af Marselistunnellen. Her har rådmanden lovet at imødekomme transporterhvervet, så der bliver færrest mulige gener, når anlægsarbejde står på.

Her får du tre væsentlige nedslag om stort og småt fra erhvervslivet i Aarhus.

RUNDT I BYEN: Aarhus har taget et kvantespring fra en 13. plads til en tredjeplads på Global Destination Sustainability Index’, der rangerer +70 destinationer fra hele verden efter deres præstation på forskellige parametre inden for bæredygtighed med særlig fokus på events og konferencer.

- Det er et vildt spring, og vi er meget stolte. Med placeringen som nummer tre står vi meget stærkere i konkurrencen om tiltrækning af de store internationale konferencer og kongresser. Vi har en ambition om, at Aarhus-regionen skal være førende inden for bæredygtige og grønne oplevelser, konferencer og events, siger Pia Lange Christensen, direktør i VisitAarhus i en pressemeddelelse.

Det er det tætte strategiske samarbejde mellem Aarhus Universitet, turisme-erhvervet, Aarhus Kommune og VisitAarhus, der har været en af udslagsgiverne for den flotte tredjeplads. Samarbejdet mellem byens aktører har blandt andet ført til udgivelsen af en grøn konference- og event-håndbog målrettet byens konference- og eventarrangører. Derudover har også Aarhus Kommunes nye klimastrategi samt VisitAarhus’ nye bæredygtige turismestrategi og bæredygtighedscertificering været vigtige grunde til det store spring op ad ranglisten.

Trifork køber softwareudviklingshuset Strongminds, der har  særlige kompetencer inden for cloud-teknologi og en bred kreds af offentlige og private kunder.

- Med købet af Strongminds får vi udover en række dygtige medarbejdere tilført yderligere specialviden inden for cloud-teknologi samt en række af både offentlige og private kunder, siger Jørn Larsen CEO og grundlægger af Trifork.

For Strongminds åbner aftalen med Trifork mulighed for at kunne tilbyde kunderne en meget bredere portefølje af løsninger og organisatorisk styrke til at kunne påtage sig endnu større opgaver.

- Vi glæder os utroligt meget til at blive en del af Trifork-familien. Og på de interne linjer ser vi frem til at kunne udbygge vores allerede etablerede software craftsman-program og tilbyde yderligere udviklingsmuligheder. På den måde vil vi være top-interessante for nye softwaretalenter, siger CEO for Strongminds, Morten Hoffmann Sørensen.

Strongminds, der har 7 ansatte, bibeholder navnet og fortsætter som en selvstændig forretningsenhed under Trifork. Morten Hoffmann Sørensen fortsætter som leder.

Rådmand Bünyamin Simsek imødekommer transporterhvervet i forhold til at sikre færrest mulige gener på havnen, når Marselistunnelen skal anlægges.

- Vi er flere erhvervsfolk, der foreslår, at politikerne igen undersøger muligheden for at bore tunnelen fremfor at grave den, fordi en boret udgave vil give langt færre gener for trafikafviklingen i anlægsperioden. Og selv om det ikke er kommunen, men staten, der skal bygge tunnelen, fik vi en tilkendegivelse fra Bünyamin Simsek om, at han vil tage forslaget om den borede udgave med til møderne med Transportministeriet, fortæller Thomas Haber Borch, direktør for Aarhus Havn.

Udfordringen er, at en boret tunnel kræver særlige forsikringsforhold, der vil gøre den løsning markant dyrere end en gravet udgave. Til gengæld kan man måske spare nogle af de 200-300 mio. kroner, der er afsat til omlægning af trafikken – herunder en forlængelse af Værkmestergade – hvis man vælger at grave tunnelen.

Rådmanden har lovet, at Aarhus Kommune – uanset løsning - vil arbejde for en optimal afvikling af trafikken i anlægsperioden, herunder to spor i hver retning mellem Aarhus Havn og E45. Og samtidig fik de erhvervsdrivende stillet i udsigt, at politikerne vil inddrage dem i processen undervejs.

Lene-Louise Steenfat er primært kendt som stifter af Pedigo, der er en onlineportal for pasning af kæledyr, som vi kender det fra Airbnb. Foto: Inge Lynggaard Hansen

Hvis du vil have succes som iværksætter, så drop drømmen om glamour

Lene-Lise Steenfat vil gerne have nogle flere ærlige historier frem om livet som iværksætter. For selvom det er noget, alle kan gøre, er det måske ikke noget, vi alle sammen bør jagte. 

Det er kun omkring 10 procent af alle iværksættere, der overlever de første tre år. Alligevel hylder vi dem som rockstjerner og sætter dem op på piedestaler. I virkeligheden er der dog kun en grund til at forfølge drømmen, og det er drømmen om at gøre verden til et bedre sted med sin virksomhed.

Lene-Louise Steenfat ved, hvad hun taler om, for hun har selv kastet sig ud i iværksætterlivet, og det har langt fra været en dans på roser.

Hvilket råd ville du give dig selv, hvis du skulle starte op i dag? Det blev jeg spurgt om for nylig. Og jeg var slet ikke i tvivl! Gør det igen! Og stol meget mere på din intuition.

Når noget føles forkert, ér det forkert! Fjern de mennesker, der skal overbevises eller tager energi, og bevar fokus på dem, der tilføjer energi, værdi, viden og kærlighed til produktet og processen.

Det samme gælder, når spørgsmålet falder på, hvilke råd jeg vil give til andre iværksættere. For der er faktisk kun ét eneste råd, der giver mening: Hvorfor og hvordan bliver verdenen et bedre sted, fordi din virksomhed er her?

Når man kan svare på det, kommer hvordan, hvad, hvem og hvornår helt af sig selv,

Alle kan løbe en halvmarathon, sagde damen.

Damen, var en kvinde på mit CrossFit-hold, der spurgte hvorfor, jeg pjevsede, da vi skulle strække ud efter træningen, og jeg fortalte hende, at jeg havde løbet en halvmarathon i Berlin om søndagen.

Og jeg er enig. Alle kan løbe en halvmarathon. Hvis de vil. Hvis de træner. Hvis de prioriterer det. Hvis de accepterer, at der følger nogle valg og fravalg med.

Det er nøjagtig det samme med iværksætteri. Alle kan starte en virksomhed, men det er et kæmpe commitment og en kæmpe investering - på alle niveauer.

Iværksætteri - eller det lidt mere smarte Entrepreneurship - er det nye sort. Vi hylder succeshistorierne, vi sætter heroes, rockstars og unicorns op på piedestaler, alt imens udsigterne til et liv i overhalingsbanen som succesfuld iværksætter i virkeligheden er ret dystre: Faktisk overlever kun omkring 10 procent af alle iværksættere de første tre år.

Fordi det er udfordrende! Fordi det er ensomt. Fordi der ofte kun er dig selv til at tvinge det ene ben foran det andet, når den mentale mælkesyre har drænet dig for energi.

Den ærlige og unglossy fortælling om livet som iværksætter er, at det er rodet, grimt, udmattende og uromantisk! Det er arbejde 24/7, banklån, usikkerhed, søvnløse nætter og momentan tvivl og usikkerhed på forretningen, dig selv og dine evner.

En forsvindende lille del af alle startups, bliver en succes over night. I gennemsnit tager det en virksomhed syv år at blive en kommerciel bæredygtig forretning.

Det handler om shit-burgeren, og hvor stor en bid du skal tage af den!

Inden jeg startede som selvstændig, arbejdede jeg som HR executive i mange år, og uddannede mig blandt andet som business coach.

I coaching taler vi om “shitburgeren” som et begreb, der beskriver, at alle valg - personlige og professionelle - har konsekvenser.

Konsekvenserne af vores valg bestemmer dermed, hvor stor en bid vi tager af shitburgeren.

Og som iværksætter skal du være indstillet på at tage en pænt stor mundfuld!

Du bruger stort set alle vågne timer på din virksomhed - og nogle gange også dem, hvor du skulle sove:

  • Du bootstrapper i en lang periode, hvilket er en nuttet måde at beskrive, at du ikke tjener penge.
  • Du investerer stort set hele din opsparing i virksomheden, og resten af opsparingen bruger du til at betale husleje og mælk, æg og leverpostej.
  • Du forsømmer dine relationer, din partner, dine børn, din familie - og dig selv.
  • Du dropper ferier og weekendophold - og i endnu højere grad hverdags-luksus som den lækre velduftende, øko-bæredygtige håndsæbe med scrub til fordel for den uæstetiske hvide plastik-variant fra rodebunken i Netto.
  • Du bliver konstant udfordret, får u-inviterede meninger med på vejen og mange forventer, at du altid er i humør til at høre, hvordan de ville have gjort, hvis de havde skabt din virksomhed.

Med andre ord: Du skal være RIGTIG sulten, når du beslutter dig for et liv som iværksætter!

Det var langtfra givet, at jeg skulle ende med at etablere min egen virksomhed. Få succes. Have selvtillid. Tage plads i verdenen. Faktisk tværtimod!

Jeg kommer fra en dysfunktionel familie, og jeg er vokset op med misbrug, vold og psykisk terror som en del af min virkelighed og min hverdag. Og på den måde var der nok ikke mange, der ville have forudset, at mit liv - set udefra - kan minde om noget, der er en succes!

Men jeg har været heldig. Og privilegeret! Fordi jeg har mødt fantastiske mennesker i mit liv. Rollemodeller, der har lært mig om ordentlighed, mennesker, der har elsket mig uden forbehold, personer, der har givet mig retning, og relationer der har har holdt mig i hånden på en del af rejsen.

Så hvis du vil være iværksætter, SKAL du føle en dyb trang til at lykkedes, fordi verden bliver et bedre sted, når du skaber din virksomhed! Du SKAL arbejde rigtig mange timer, og du SKAL tænke dig rigtig godt om, inden du kaster alle dine midler, ressourcer og penge efter din drøm. Og så SKAL du være både heldig og dygtig, når du sætter dit team!

Hvis du gør det, behøver du ikke bekymre dig så meget om, hvorvidt du er skør, modig, karismatisk, ung, gammel, høj, lav, interessant eller klog nok til at blive iværksætter.

Og når du bestiller din burger, sørg for Guds skyld for, at den i det mindste er med ost og bacon!

Ulrik Knudsen tror på hans synlighed på Linkedin kommer både banken og kunderne til gavn. Foto: Kirsten Louise Laursen

Succes på Linkedin: Ulrik Knudsen har fundet opskriften på mere synlighed og deler sine bedste tips

Ulrik Knudsen er ikke særlig kendt i den brede offentlighed, men på Linkedin er han en stjerne med 14.000 følgere, og flere der kommer til hele tiden.

Den 43-årige erhvervschef fra Sydbank er meget aktiv på det sociale medie, fordi han gerne vil skabe synlighed om sit arbejde og ikke mindst sine kunder. Han ser platformen som sit udvidede netværk, og det er de små frø, man sår, der kan blive en gevinst på den lange bane.

- Du får noget ud af det, du ved bare ikke hvad lige med det samme, lyder det fra Ulrik Knudsen.

Ulrik Knudsen giver fem gode gode råd til at få succes på Linkedin, og to af rådene er, at både din profil og dit billede skal stå skarpt, og at du aldrig må udgive noget på din egen profil, som du ikke selv ville like eller kommentere.

Ulrik Knudsen har skabt sin egen medieplatform på Linkedin, hvor over 14.000 følger med i budskaber fra erhvervschefen.

INDSIGT: Da jeg møder Ulrik Knudsen på Sydbanks kontor på Store Torv, er rollerne for en gangs skyld byttet om. Normalt er det nemlig Ulrik Knudsen, der stiller spørgsmål, når han samler de gode historier til sin Linkedin-profil. Men denne eftermiddag er det erhvervschefen, som skal fortælle mere om, hvordan han blev en stjerne på Linkedin, og hvad det er, han og Sydbank får ud af de mange opslag.

- I bund og grund har jeg bare været nysgerrig på Linkedin som medie, og så har jeg prøvet mig frem stille og roligt, siger Ulrik Knudsen, erhvervschef i Sydbank i Aarhus, der for mange år siden var på et Linkedin-kursus.

Det lyder for så vidt ganske enkelt. Men Ulrik Knudsen kan bekræfte, at det tager tid at få en stor følgerskare. De 14.000 følgere er ikke kommet natten over, men er vokset lige så stille og roligt, siden han kom med på platformen i 2010.

Ingen strategi

De fleste af os foretrækker at følge personer frem for virksomheder på Linkedin. Det ved de godt dem, der står bag platformen, og derfor har personlige profiler en langt bedre rækkevidde end virksomhedsprofilerne. Hvis man altså har nogle følgere. Det har Ulrik Knudsen selvsagt, tæt på lige så mange som Sydbank officielle profil, der tæller 17.000 følgere.

Det ville derfor være oplagt at tro, at Sydbank sørgede for at fodre Ulrik Knudsen med det rette indhold for at komme bredt ud med sine budskaber. Men det er ikke tilfældet.

- Jeg får ingen hjælp fra vores kommunikationsafdeling til mine opslag. Det er mig selv, der er pennefører og tager billederne.

- Over tid har jeg lært, at de opslag, jeg får mest respons på, er dem, hvor jeg fortæller nogle konkrete historier fra mine kunder – altså virksomheder fra erhvervslivet i og omkring Aarhus. Jeg leger lidt journalist kan man sige, når vi har møder, når jeg besøger dem, og så laver jeg et et opslag, som jeg beder dem godkende, inden jeg poster det, siger Ulrik Knudsen.

Ulrik Knudsen

  • Erhvervschef i Sydbank i Aarhus.
  • Uddannelse:
    HD i regnskab og økonomistyring fra Syddansk Universitet.
    Bestyrelsesuddannelse fra Aarhus BSS.
  • 43 år, har to børn og er bosat i Åbyhøj. 

Han har ikke noget mål med sin Linkedin-profil, men han vil gerne se den som en kilde til netværk, han også kan bruge i en professionel kontekst.

- Som bank har vi en stor berøringsflade med rigtig mange virksomheder og brancher, og på den måde er vi en oplagt facilitator for netværk, fordi vi kan bringe virksomhederne sammen. Det kan vi helt sikkert blive bedre til, men en del af den rejse handler om synlighed, og her kan jeg med min Linkedin-profil hjælpe med at gøre Sydbank mere synlig, siger Ulrik Knudsen.

Personlig versus professionel

Når Ulrik Knudsen vælger at være meget aktiv på Linkedin, så er det en god blanding af en personlig og professionel interesse. For den stærke tilstedeværelse gør ham mere synlig i offentligheden, men også internt i banken.

-  Jeg oplever, at mine kollegaer har fået øje på mig på Linkedin, før vi møder hinanden i virkeligheden. Det samme sker med mennesker, jeg møder uden for banken, fortæller han.

Han mener, det er vigtigt at være autentisk, for hvis opslagene bliver alt for polerede, er der ikke nogen, som gider at følge med. Sådan har han det selv.

Derfor er Ulrik Knudsen heller ikke bleg for at ytre sin holdning om forskellige emner på sin profil, selvom det også kan give nogle negative kommentarer, fordi folk beskylder ham for at udstille bankens holdning.

-  Jeg er ikke politiker, jeg er bankmand, men derfor kan jeg godt have en personlig holdning, som deler vandene. Hvis folk kritiserer det, svarer jeg altid pænt, at det er min personlige holdning, og at mit mål ikke er politisk at få nogle omvendt, men at have en saglig debat om et emne, forklarer Ulrik Knudsen.

Han fortæller, at han aldrig har mødt nogen kritik fra Sydbank for sin Linkedin-profil eller det at dele sine personlige holdninger.

Tid og jantelov

Man kommer ikke sovende til en populær profil på Linkedin, men det behøver ikke være noget, man skal kaste en masse timer efter.

- Det handler om, at man skal finde sit eget niveau og ikke efterligne de andre. Jeg bruger måske en halv time på det om dagen, men for mig er Linkedin også lidt en hobby, så jeg kan ikke lade være at tjekke mit feed, når jeg ligger i sofaen om aftenen, lyder det fra Ulrik Knudsen.

For ham er det en vigtig informationskilde, hvor han får nyt om jobskifter, virksomheder og andre brancher. Og det er her, han mener, man også kan berige sit netværk, hvis man vil være aktiv på platformen.

- I begyndelsen tænkte jeg, at jeg ikke kunne lægge noget op hver anden dag. Men der hvor jeg blev god, det var, da jeg blev ligeglad og bare gjorde det. For hvad kunne der ske ved det? Og det bedste råd jeg kan give videre, det er, at folk bare skal kaste sig ud i det.

Ulriks fem bedste råd til succes på Linkedin

  • Din profil og dit billede skal stå skarpt.
  • Vær autentisk - det skal ikke være en helt anden oplevelse at møde dig i virkeligheden. Hvordan du præcis gør, må du prøve dig lidt frem med. Du skal finde din egen vej og smide tanken om, at det kan man da ikke væk.
  • Husk at essensen af netværk er at dele og hjælpe. "Hvis du går og tænker, hvad får jeg ud af det? Så bliver du for hæmmet i din tankegang, så det skal du prøve at skubbe væk. Du får noget ud af det, du ved bare ikke hvad.
  • Et godt netværk er guld værd - men et stort netværk kan være endnu mere værd. Det kræver det samme at lave en opdatering til 467, som det gør til 1689. Begynd med kollegaer og find nye forbindelser via jobtitler.
  • Udgiv ALDRIG et opslag, som du ikke selv ville like eller kommentere.