Mød byens største marketingprofiler: Her er årets CMO og fire af de største talenter fra Aarhus
For fjerde år i træk har Dansk Markedsføring sammen med headhunter-bureauet Marcher Markholt udpeget de 20 største talenter i marketingbranchen og samtidig kåret årets CMO.
Du kan se, hvem de fem nominerende til årets CMO her og møde årets 20 største talenter her.
Årets CMO: Michael Gade, Jysk
For tredje år i træk var Michael Gade i spil til prisen som Årets CMO. Det er han blandt andet efter et stort sats fra Jysk, der er rykket markant ind på det østrigske og tyske marked, samt en stor omrokering af selskabets medie-spend, der skal spare dem et trecifret millionbeløb.
- Michael har i endnu et år leveret imponerende resultater for Jysk gennem sin ekspertise inden for digital markedsføring, strategisk planlægning og kundeoplevelser, som har ledt til vækst i såvel kundeengagement og antal, skriver juryen.
- Michael har leveret et år med imponerende resultater for Jysk, og i en hårdt drevet købmandsbutik har han udmærket sig ved at være innovativ, determineret og ved at have de helt rette ledelseskompetencer til at skabe forandringer og få medarbejderne med sig, lød det ved overrækkelsen af prisen fra formand for juryen Jakob Bernhard Knudsen, landedirektør ved Arla Foods.
Årets talenter: Christian Degn Vester, Elisa
Christian Degn Vester har haft forskellige ansættelser som konsulent, inden han i marts 2021 indtog han posten som CEO hos Elisa. Erhvervsliv Aarhus har flere gange talt med Christian Degn Vester både om liveshopping og senest deres nye streamingtjeneste Sprii.
- Christian Degn Vester har gennem sin virksomhed Elisa positioneret sig som en af Danmarks eksperter inden for fænomenet liveshopping. Christian og Elisa har på blot to år håndteret mere end tre millioner ordrer, bistået tusindvis af forhandlere og brands, og har sikret dem forretningsmæssig vækst.
- Trods Elisas relativt unge alder har Christian allerede modtaget flere priser og anerkendelser, herunder ‘Create Now’-prisen ved Global Entrepreneurship Week Denmark 2021 og prisen for ‘Bedste eHandelsværktøj’ ved det prestigefyldte eCommerce Awards, som afholdes af Dansk Erhverv.
- Christans inspirerende forståelse for entreprenørskab har ført til stor succes, og udgør et inspirationsgrundlag for dansk iværksætteri, lyder det i motivationen.
Her kan du læse mere om Christian Degn Vesters syn på marketingbranchen.
Årets talenter: Emilie Skovbon, Ilva
Emilie Skovbon er Head of ecommerce hos Ilva, hvor hun begyndte sin karriere for tre år siden.
- På blot tre år er Emilie gået fra at sidde på skolebænken til at have ansvaret for et markedsføringsbudget på 45 millioner og hele Ilvas e-handel. Emilie er unik i sin evne til at kombinere sin taktiske marketing-forståelse med både innovative og kreative løsninger, hvilket har resulteret i nye standarder inden for marketing, som er med til at understøtte Ilvas overordnede mål.
- Hun er hovedarkitekten bag Ilvas digitale strategi og har de seneste år brugt tid på at implementere denne i organisationen. Den digitale strategi har gjort ilva.dk til den største butik i forhold til deres fysiske butikker, hvilket er en imponerende bedrift, lyder det i motivationen.
Læs mere om Emilie Skovbons syn på marketingbranchen.
Årets talenter: Fredrik Plejdrup, A Gen Z company
Fredrik Plejdrup stiftede i 2020 TikTok-bureauet A Gen Z company, hvor han foruden at kunne kalde sig ejer, også har den uformelle titel som TikTok ekspert. Bureauet har blandt andet stået bag en succesfuld kampagne hos Krifa, som Erhvervsliv Aarhus tidligere har fortalt om.
- Fredrik Plejdrup er en kreativ idémager, som har vist sig som en firstmover på digitale platforme, hvor han hjælper virksomheder i deres markedsføringstilgang og -udvikling. Han har skabt en formfuldendt opskrift på viralitet i brugen af videoer på TikTok, som han foreløbigt har eksekveret for virksomheder som Krifa, Kilroy, Gyldendal og Ecooking med flere.
- Fredriks arbejde har sikret A GEN Z en række nomineringer til blandt andet SoMe Team of the Year og Rambukkens Effektpris for kampagner med budget under en mio. kroner, som det yngste bureau til dato. Alt i alt præstationer der taler for sig selv, og således lander Fredrik en plads på M Talents 2023, lyder det i motivationen.
Bliv klogere på Fredriks Plejdrups syn på marketingbranchen.
Årets talenter: Hans Høite Augustenborg, Canairi
Hans Høite Augustenborg har studeret kreativ kommunikation ved Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, og efter et par år i bureauverdenen stiftede han i 2022 Canairi sammen med Andreas Kofoed Sørensen.
- Hans Høite Augutstenborg er én af bagmændene bag den gule kanariefugl, som i 2022 vandt et kæmpe indpas i husstande på tværs af landegrænser. Der er tale om CO2-måleren Canairi, hvis formål består i at forbedre husstandenes indeklima, og som 30 dage efter sin lancering havde omsat for 3,2 mio kroner, solgt i 63 lande, opnået patentrettigheder og vundet to internationale designpriser, blandt andet ved ADC International 2022.
- Hans rummer både kreative og entreprenante egenskaber, som tydeligt afkodes i hans opfindsomme sideprojekter, som han drev samtidig med sine ansættelser hos diverse bureauer. Sideprojekter, som blev anerkendt ved DA&D i 2021, hvor han modtog prisen som Next Creative, lyder det i motivationen.
Du får her indblik i Hans Høite Augustenborgs syn på marketing branchen.